Budowanie wizerunku jest procesem. Nie uzyskuje się wysokich wyników z dnia na dzień. Może to być przyczyną, dla której wiele urzędów pracy zniechęca się zbyt szybko w swoim działaniu.

 

medal2


Najwytrwalsi jednak odnoszą ogromne sukcesy. 

Powiatowy Urząd Pracy w Świnoujściu został wyróżniony za efektywność przez Ministra Pracy Władysława Kosiniak-Kamysza i otrzymał pamiątkowy medal z okazji Dnia Pracownika Publicznych Służb Zatrudnienia.

Warto podpatrywać jak pracują, to naprawdę działa.


 

Zatem od czego zacząć budowanie wizerunku urzędu pracy?

Na szczęście gdy zna się właściwe strategie można bardzo szybko uzyskać wyraźną poprawę. Doskonałym pierwszym krokiem będzie skoncentrowanie się na możliwościach, jakie niesie dziś internet.

Warto również wiedzieć, że wg. badań 50% budżetów największych światowych korporacji jest inwestowane w budowanie wizerunku oraz zaufania. Dlaczego największe korporacje tak postępują? Ponieważ doskonale wiedzą, że to zaufanie oraz wizerunek produktu, świadczonych usług oraz pracowników, jest jednym z powodów, dla których wybierają ich klienci.

Zatem teraz krótka lista rzeczy, które należy zrobić, by budować wizerunek i zaufanie do marki (lubię myśleć, że Urząd Pracy również jest marką):

  1. Sprawdzić rodzaj komunikacji – a dokładnie, czy jest dla Państwa klientów zrozumiała i odpowiednio przedstawiona.
    W przypadku budowy strategii komunikacji zaczynamy od ustalenia persony, czyli osoby, do której zwracamy się w naszych materiałach promocyjnych lub reklamowych. Jest to kluczowe, ponieważ inaczej będziemy zwracać się do osoby bezrobotnej, a inaczej do przedsiębiorcy. Także innych treści oczekują te dwie grupy docelowe, w których Państwo macie klientów.
  2. Zadbać o sposób prezentacji oferty.
    Typowa strona urzędu pracy ma gigantyczny problem związany z przesytem informacji. Strona PUP w jednym z wojewódzkich miast liczy sobie 46 760 zaindeksowanych podstron. W tak wielkiej ilości treści trudno znaleźć tą właściwą.  Gdy badałem ruch na stronach urzędów (podczas realizowanych szkoleń) okazało się, że odwiedzający Państwa strony docierają zaledwie do trzech stron: kontakt, druki do pobrania i oferty pracy. Reszta była praktycznie pomijana. Niemal żadnego ruchu nie wynotowaliśmy na świadczonych przez Urzędy Pracy usługach. To wielka szkoda. Winiłbym enigmatyczność języka ale też samą strukturę informacji. Zwyczajnie niektórych informacji ciężko odszukać.
  3. Przygotować katalog świadczonych usług, który będzie spełniał również rolę oferty raz materiału promocyjnego.
    Świetnie sobie z tym poradził CAZ Świnoujście oraz PUP Nysa, polecam podobne rozwiązania dla Państwa urzędu.
  4. Mieć świadomość, że strona www Urzędu Pracy to między innymi powierzchnia, która może być wykorzystana do reklamy usług i promocji wydarzeń.
    Strony urzędowe, które audytowałem, notowały miesięcznie od 10 000 – 66 000 unikalnych użytkowników (odwiedzających). Co można porównać do posiadania w swoich zasobach zasięgu małego portalu („prawie” Onet). Szkoda taki potencjał zostawić samemu sobie. Taki zasięg trzeba umiejętnie wykorzystać do promocji świadczonych przez Urzędy Pracy usług.
  5. Rozwijać umiejętności ludzi odpowiedzialnych za komunikację marketingową urzędu z klientami.
    Brak wiedzy na temat tego, jak wykorzystać potencjał nowoczesnych narzędzi jest dla mnie zdumiewający. Na przykład: jestem zapisany do 44 urzędów pracy na newsletter. Z tej listy dostaję wiadomości tylko z dwóch urzędów. W sytuacji gdy newsletter jest jednym z najtańszych i najbardziej wydajnych narzędzi marketingowych, te zaniedbania są bardzo szkodliwe.

Gdy już mam świadomość potencjału i możliwości to co mam zrobić dalej?

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wdrożenie nowoczesnych narzędzi komunikacji, z arsenału nowych mediów takich jak facebook oraz you tube, etc. Doskonałym również sposobem na zaprezenotwanie oferty oraz kompetencji jest pisanie artykułów fachowych dla biznesu oraz poradników dla poszukujących pracy.

Gdzie mogę zobaczyć przykład wykorzystania opisanych rozwiązań? 

caz1Pracując na zlecenie PUP Świnoujście zaprojektowaliśmy stronę dedykowaną Centrum Aktywizacji Zawodowej (kliknij w link, by zobaczyć stronę CAZ Świnoujście) – w pełni responsywną (wyświetla się adekwatnie na komórkach i tabletach).

Centrum aktywizacji zawodowej

Dzięki tej stronie nasz klient ustrukturyzował najważniejszą ofertę dla osób poszukujących pracy i przedsiębiorców poszukujących pracowników. Dzięki zintegrowaniu strony z mediami społecznościowymi znacząco został zwiększony zasięg komunikacji. Każdy nowy wpis lub każda nowa aktualizacja znajdzie się natychmiast w mediach społecznościowych, a dzięki wirusowemu zasięgowi dotrze do tysięcy zainteresowanych.

Przejrzystość i struktura oferty jest bardzo mocną stroną nowej witryny. Mimo ogromnej ilości treści, bardzo formalnej, udało się uzyskać efekt lekkości i przede wszystkim czytelności. Nie bez znaczenia pozostaje również sposób prezentacji zespołu Centrum Aktywizacji Zawodowej. Idea, która przyświecała nam podczas pracy, to chęć zaprezentowania profesjonalnego zespołu, który tworzą pracownicy urzędu.

Podsumowując: 

  • 18 mln Polaków regularnie korzysta z internetu.
  • 61-89% badanych szuka informacji o usługach za pomocą internetu.
  • 16 mln Polaków ma aktywne konto na facebooku.
  • 13 mln Polaków używa YouTube jako drugiej najważniejszej wyszukiwarki, zaraz po google.
  • Nowe media umożliwiają dotarcie do nowych klientów, bez konieczności wychodzenia z biura. Urzędy pracy mogą sprawić, że CAZ’y staną się bardzo efektywne w pozyskiwaniu nowych pracodowców (potrzeby rekrutacyjne) oraz animowaniu poszukujących pracy do spotkań z poszukującymi pracowników (targi pracy lub giełdy pracy).

Jeśli właśnie poszukujesz kogoś, kto pomoże Ci umiejętnie i poprawnie zbudować wizerunek urzędu jako profesjonalnej agencji pośrednictwa pracy, to zapraszam do współpracy. Kliknij w grafikę poniżej, by przejść do oferty.

promocja i marketing usług


Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.

Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.

W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?

  • Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
  • Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
  • Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Sprawdź > Konsultacja marketingowa
  2. Sprawdź > Doradztwo marketingowe
  3. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2B
  4. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2C
  5. Sprawdź > Marketingowe warsztaty strategiczne online
  6. Sprawdź > Strategia marketingowa

Nie czekaj dłużej – to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.

m.lodyga@premium-consulting.pl
Pod blog ABC strategii marki 22 4 - CAZ Świnoujście - Jak zbudowali silną markę Urzędu Pracy.